Ümit Kalko Haberleri

Kişinin yaneşeliığı sosyete ortamında değeri olan , kabiliyet, biçimci ve öteki davranış biçimlerini vüruttirdiği vetirelerin tüyöneten.

Eğitim bilimi, önceden saptanmış esaslara bakılırsa insanoğluın davranışlarında belli vürutmeler katkısızlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.

Eğitim bilimi; kişinin davranışlarındaki yaşantısı kanalıyla kasıtlı olarak ve isteyerek bileğkonume meydana getirme sürecidir.

Görüldüğü gibi eğitimin bir çok tanımı kuruluşlabilmektedir. Fakat, günümüzde çoğunlukla tercih edilen tanım:

“Bireyin davranışında, kendi yaşantısı kanalıyla ve kasıtlı olarak mergup yönde( eğitimin lakinçlarına usturuplu ) bileğkonume meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.

Bu aşinalık bakılırsa;

· Eğitim bilimi bir vetiretir.

· Eğitim bilimi sürecinde, kişinin davranışlarının mergup yönde bileğkonutirilmesi lakinçlanmaktadır.

· Davranışlarındaki bileğkonume kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.

· Eğitim bilimi sürecinde kişinin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ

Eğitimin üç baz öğesi vardır.

1. Ammaç

2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri

3. Bileğerlendirmeler

Eğitim bilimi lakinçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam eder ve yorum ile son bulur. Sürecin bu mantığı bütün kültürler için tıpkısıdır. Ammaçların içinde ne olduğu ve öğrenme için kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre bakılırsa bileğkonuebilir, lakin sürecin doğbirliı bileğkonumez.

Eğitim bilimi kapsamı ve tanımlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün boyunca birfena filozof ve terbiyeci, eğitimin ne olduğuna değgin farklı farklı tanımlamalarda bulunmuşdolaşma. Hasetmüzde ise eğitimin akseptans edilen ölçünlü tanımı şudur: Eğitim bilimi, kişinin davranışlarında kendi yaşantıları kanalıyla kasıtlı olarak istendik davranış bileğkonuikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanımlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu tanımlamanın ortamında eğitime değgin temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları kanalıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğkonuikliği” ve “müddetç” gibi kelimeler eğitimin temel taşlarıdır.

Eğitim bilimi, insan için hayat boyu devam eden bir vetiretir ve davranışlarda değişiklik meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise kişinin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik şu demek oluyor ki beklentilere ve hedeflere usturuplu olabileceği gibi istenmedik yönde bile vürutebilir. Eğitim bilimi sürecinin konuletilmesi ise kasıtlı şu demek oluyor ki programlı ve programlı olabileceği gibi vürutigüzel bile olabilir. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal eğitim bilimi, vürutigüzel meydana getirilen eğitime ise informal eğitim bilimi denir. Daha açıklayıcı bir örnek verirsek meslek, dershane, eğitim bilimi merkezleri gibi mekânlarda maruz eğitim bilimi formal; kişinin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı sıfır eğitim bilimi ise informal eğitidir. Yani eğitim bilimi yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.

Eğitim bilimi Türleri
Eğitim bilimi türlerine bakılırsa sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim bilimi geçmek üzere iki tür ortaya çıkar. Formal eğitim bilimi okullarda ya da kurumlarda belli bir düşünce ve program çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim bilimi tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim bilimi süreci idari bir ekip ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal eğitim bilimi ise kendiliğinden vüruten ölçüsüz ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki birey bu eğitimi içtimai çevresinden gizil olarak edilir.

Eğitim bilimi Sistemi
Eğitim bilimi, bir tertibat olarak ele allıkındığında ise eğitim bilimi sisteminin üç baz ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. Kök; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, çatı, donanım, maliyet, personel gibi fiziksel unsurlardır. Süreç; meslek ortamında meydana gelen dersler, öğrenme yaşantıları ve ders aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde marifet, yeterlilik, mezuniyet, imtihan sonuçları gibi mergup davranış bileğkonuiklikleridir.

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.