SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki meal. Ancak bu iki meal konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online allıkışmutaş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-kâr siteleri yürekin ciddi olan bu iki meal, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her iki meal da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı evet, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu makaslamakmızda devran devran birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını biraz henüz harisçalım ve bu arada inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması yürekin yapılan çallıkışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam çalımı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik arkaışı medarımaişetlemlerinin bütününe denir. En pop ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik kıymetini artırmaya yönelik bir çallıkışma olan SEM, müşteri kitlesini yetiştirmek açısından da enikonu önemlidir. Ayrıca SEM çallıkışmaları ile trafiğinizi yargılama ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çallıkışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çallıkışmalardır. SEM belirli bir bütçe yürekin verilen reklamları kapsarken SEO çallıkışmaları belirli anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde etmek yürekin yapılan çallıkışmalardır. Elkızı, bu zıtlaştırmayı biraz henüz harisçalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çallıkışmaları arasındaki ayrım; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret zıtlığında, SEO’nun ise yürekerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde strüktürlabilmesidir. Yani SEO yürekin en özellikle içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi yürekin yeni bir ödeme strüktürlmaz.
Bunun dışında bir önemli ayrım da hızdır. SEM çallıkışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi güdük müddet içerisinde artırabilirsiniz. Bunun tersine SEO çallıkışmaları ise uzun soluklu çallıkışmalardır. SEO çallıkışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri adım adım yapmalısınız.
Bu iki sayısal pazarlama mealı arasındaki bir başka önemli ayrım da doğallıktır. SEM çallıkışmaları ücretli reklam çallıkışmaları olduğu yürekin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çallıkışmalarında bu tavır değişikdır. SEO çallıkışmaları henüz doğal uygulamaları kapsar ve sitenize henüz örgensel bir trafik akışı sağlar.
Bu iki meal, yürekerik itibarıyla da çeşitleme gösterir. SEO çallıkışmalarındaki yürekerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çallıkışmalarında ise erek henüz ticari olduğu yürekin yürekerikler SEO çallıkışmalarındaki kadar olmayabilir.
Ancak bu buyurmak bileğildir ki SEM yürekerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki meal arasındaki yürekerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Ayrıca belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz bol evet da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına bakarak ikisinden bile faydalanılabilir.
Tasarmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Müstehlik Davranışları: Sayısal Transformasyonün Yükselişi makaslamakmıza geçebilirsiniz.