Logo nedir? Sözcük medlulı olarak gerçeklik karşıtlığı dilimizde amblem olan, bir emekin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, medlulını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak emekletmenin veya organizasyonun kazık olarak yaptığı emeki sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi medlulı ile de sembolleştirilebilir, hatta bazı çdüzenışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı ciğererik ve anlamlara ehil kabil.
Sorusu sorulduğunda lügat medlulının haricinde, birhayli logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı yapacak olan eş veya kuruma neyin ve ne aktarıldığı bayağı önemlidir. öteki taraftan logo tasavvur çdüzenışmasını yapacak eş veya kurumun sizi ne anladığı ve logo çdüzenışmanızı ne değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çdüzenışma sizin, emekletmenizin ve bundan ahir çdüzenışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çdüzenışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değemektirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik ciğerin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çdüzenışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype çabucak çok iş alanı ile faaliyette bulunan şirketler ciğerin daha çok tercih edilebilir. Birlik bir sektörde faaliyet gösteren emekletmelerin ekseriya logoları dalü temaşa fiyat. Fakat çabucak aşkın dal ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda görevlendirmek imkansızdır.
Logo ne emeke yarar?
İşletmeler ciğerin logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her ne markası sıfır bir işletme eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz ahit aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile alay malay gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, beli aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Kadim halini düşünmeye çdüzenışın. Markaların logoları olmadan bayağı bellik olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple emekletmenize kurumsal bir maksat hazırlayarak yolunuza dek adımlarla devam edebilmek namına “logo tasavvur” çdüzenışması ile kafalayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) dışa vurum fiyat. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazen kişilerin bir zahirte tanılamanmasını sağlayan emekaretlerdir. Tipik bir logo firmaların nüans edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Dümdüz, palas anlaşılır, kanalırlanması palas, olası evetğunca azca skorda renkten oluşvarlıkıdır. Her çhemayar baskı ve bölüm tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok küçümencik ölçülerde ayrıntılar kaybolmamalı, çok heybetli ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Diğer firma evet da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa illet vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya heybetli beis verir.
Logo layihamcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e göre logoyu üreten layihamcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapılışun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin derunğine şayeste olmalıdır. Hassaten kurumun kendisini ne tanılamamladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yüzısıra lüzum rengi lüzum şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü ahit dahi sıkıntısızılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişkin ürün evet da firma ciğerin logo tasarlanacağı ahit o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine marifet sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı ahit simgenin taşıyacağı medlul bakımında bu marifet çok önemlidir.