Klima cihazının zamanı insaniyet kadar eskidir. İlk insanoğlu vücut ısılarını koruyabilmek ve kişisel konfor hazırlamak ciğerin hayvan derilerini kullanıyorlardı. Henüz sonraları Mısırlı hükümran sınıf, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Orantı çağlarda Leonardo Da Vinci, yakın bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak ciğerin deniz gücü ile çalışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda çabucak gelişti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya esaslandı. 1844 senesinde U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını tanılamattı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk makro yararlanma düzlükını 1920′ li yılların başlangıcında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu kapısına ” Her vakit 20 derecedir” ilanını asmıştı. Ardından mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 senesinde Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu geliştirdi. çabucak devam fail teknik gelişmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya esaslandı. İklimlendirme, havayı ısıtan, soğutan, temizleyen ve nemini denetçi fail bir süreçtir. Hasetmüzde insanoğlu, henüz rahatlık ve randımanlı yaşayabilmek ciğerin klima aletinı tercih etmektedir. Bir kaç sene öncesine kadar klima şatafat olarak ikrar edilmekteydi. İnsanlar evlerinde veya işlemyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya pek ilgi etmiyorlardı. Ancak aradan sabık birkaç yılda çok başkalık evet. çıktı klima yoksuz işlemyerlerinde kimse çalışmak istememektedir. Önce işlemyerlerinde münteşir olarak kullanılmaya başlayan klimalar, son dönemlerde evlerin bile elzem konfor aletı olmuşdolaşma. Son teknoloji ile geliştirilen klimalara ısıtma özelliğinin bile eklenmesi klimayı yalnızca edebiyat ferahlamak ciğerin kullanılan bir alet olmaktan çıailep, kışın da ısınmak ciğerin tercih edilen alet yapmıştır. Klima yararlanma alışkanlığı ülkemizde yeni gelişmeye esaslamıştır. Pazardaki ürün ve hediye çeşitliliği karşısında tüketicilerimiz karar ita sürecinde nispeten karamsarlık yaşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın alınan klimaların, Türkiye’ nin iklim koşullarına ve klimatize edilmek istenen mekana muvafık seçilmemiş olması, yeterli servis desteğinin sağlanamaması, doğruca montaj uygulamalarının örgülmaması kadar nedenlerle maatteessüf tüketicimiz kıygın olmaktadır. Konuşu ömrü ülkemiz koşullarında kestirmece 10 sene olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın alıntı maliyetinin yanında işletme sürecinde oluşabilecek maliyetler ile erke maliyeti bile dikkate alınmalıdır. Klima aletı satın alınmadan önce bu kriterler dikkate alınarak ufak tefek bir taharri örgülmalıdır.